科技硏發

疫情期間,看旅遊節目,"睇咗當去咗"

套入投資科技公司,科技硏發,有時候CEO講一句,"講咗當做咗”,比比皆是。

去年一個普遍的例子,任何公司只要表示發展電動車,就算沒有任何細節,都會被視為好消息。

  • 小米發展電動車
  • Apple計劃參與電動車業務,欠缺細節和商業模式,例如會和汽車品牌成立Joint venture?只做AI無人架駛系統? 會用上如手機代工生產供應鏈?

我是經驗主義者

我看實際的東西,公司做到才相信。

有部份人可能覺得,發展科技,要有遠大理想。我大概同意,不過作為一個投資者,要平衡風險和各項,不可能任何東西只講一個信字,CEO一句說話,有點盲目。

例如,要基於一些已經擁有的科技技術基礎上去發展,比較容易成功和增加可信程度,憧憬才有根有據:

  • 台積電,在7nm技術之上,再去發展5nm,然後再到3nm。
  • Apple從Mac個人電腦,到iPod音樂播放器,去iPhone手機,由iPhone A系晶片,到Mac的M1晶片。

我持有Apple股票,又欣賞公司所建立的Eco System,電腦/手機/手錶/服務等業務。對於Apple發展電動車相關業務,我自己有保留,不會因為發展電動車業務這個消息而大幅度看好。

晶片先進製程之研發

中芯國際曾經表示可以繞過光刻機,去發展先進製程。究竟是困難或是容易?

如果真的如說話中的容易:

  • 今天不會見到ASML壟斷EUV光刻機的局面

  • TSM和Samsung一早已經踢走ASML,不再需要使用EUV主產晶片。
  • 除了台積電,世界上會見到其他很多間X積電,Y積電......

科技硏發不容易,尤其晶片之先進製程,同時需要極大時間,經驗,資金投入。

如果很容易做到,理應不是一個很juicy的business。

例如一件Tee,成功可以製造的門檻低,只是有品質的分別,一件50蚊,一件1000蚊,同樣都是一件Tee。

以上不是投資建議,只是個人分享,歡迎大家留言討論。


參考文章

台積電,半導體時代的皇者

APPLE SILICON 的想像空間

半導體系列 (3) 半導體行業的改朝換代

Comments

  1. 凡係講到一步登天,咩都無就話要超趕世界第一的公司都可以唔駛理。雖然後發有優勢(唔計抄唔抄,至少有人開左荒,證明呢條路可行),但呢種優勢只限初期做耐左就會無左。起碼要有啲產品,睇到間公司除左行人地條舊路外自己仲有科技創新能力先信得過。

    繞過光刻機咪就係intel 試的方向,以複雜好多的設計夾硬用10nm 的技術去做出7nm 的效果。但咁夾硬黎始終有限制,亦好易發展到你辛辛苦苦追上去,TSM 已經有再下一代的技術的情況呢...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝yan,理性很重要,市場氣氛都有機會影響理性

      Intel換CEO是有對公司有正面作用,繼續留意它的新聞。我沒有intel, 有TSM ASML NVDA

      Delete

Post a Comment

Popular Posts