FIRE 財務自由的 4% Withdrawal (1)

最近見到某某 KOL 指出 FIRE 4% 的錯誤 … 實際是提醒不要忘記通脹,人生不同階段的支出,生活豐儉不同等。不是等於完全推翻4%。

要知道自己投資平均回報是等於、大過、或者小過4%。投資回報減去 4% ,此數字表示是否有能力可以對抗通脹。

有人主要依靠派息,作為支持財務自由後生活支出,要考慮:

  • 要求穩定派息,如果派息數額不會增長,等於長遠必定輸給通脹。
  • 收息股,同樣可以追求派息增加。
  • 投資的核心是背後的企業,派息來自於收入和盈利,正常公司應該有增長,即使沒有增長,收入和盈利都會隨通脹而上升,派息增加都是正常。如果一間企業的派息長年累月都不會增長,是否應該投資?值得深究。

如果企業有收入和盈利,不派息,金錢不會突然之間消失,金錢用作儲備或者投資(股東擁有企業包括此部分),企業的價值都應該上升,最終在股價反映。基於這點,我相信每年 4% Withdraw 即賣股的可行性。(參考:投資美股,FIRE 財務自由的考慮

  • 重點是企業有健康增長,而增長大過 4%。
  • 此方法亦有風險,例如:跌市中賣股,需要彈性處理,包括:預留多一點現金作為 buffer,就沒有迫切需要在跌市中急急急賣股。

昨晚執行了幾隻核心持股withdrawal 4%,包括:Nvidia、Microsoft、Apple、ASML。

昨晚Nvidia升4.18%,0.96 x 1.0418 = 1.00,這個效果,就如同withdrawal之後好像未withdraw。

現時現金大概夠生活兩年。

既然是財務自由計劃的一部分,需要有紀律執行,一段時間之後檢討。


《AI 投資時代.真的值得參與嗎?》

主題和内容 | 發售資料

《科技戰國.尋找科技價值投資的故事》

主題和内容 | 發售資料


下面的Page / Group,歡迎大家Like和Follow,就可以自動收到文章更新。
Facebook
https://facebook.com/duncaninvest
Instagram
https://instagram.com/duncannewinvest
Telegram
https://t.me/duncaninvest
謝謝支持!


參考文章

牛市或熊市,財務自由,計劃和執行

你仍然相信長線投資嗎?(4) 仍然要去問財務自由的問題

財務自由,到心靈自由

財務自由,到生活自由

財務自由,退休數字

投資美股,FIRE 財務自由的考慮

FAQ 常見問題:有派息就有現金流,無派息就無現金流?

FAQ 常見問題:不買美股和買美股的想法?

FAQ 常見問題:要跑贏美股指數很困難?

HOWARD MARKS 的價值投資MEMO,25號宇宙,帶出的人生意義

投資馬拉松 (5) 武士道精神,把生命豁出去

新價值投資

Comments

  1. 謝謝分享, 4% rule係1990年代既研究, 係有D issue既, 不止通脹, 重有抽樣有倖存者偏差, 導致回報風險比率過高既問題。Ben Felix喺年初既影片, 有引用美國學者解釋。
    Ben Felix: https://www.youtube.com/watch?v=1FwgCRIS0Wg
    Ben Felix's podcast詳解: https://youtu.be/Fny-pvZS-lo
    原文來自Cedeburg et al (2022): The Safe Withdrawal Rate: Evidence from a Broad
    Sample of Developed Markets (https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4227132)
    另一方面, 4%係close to 60歲啱用既number, 對我target約40歲退休, 4%失敗率會非常高, 現時我係用較多安全邊際既方法 (嘗試極低既safe withdrawal (~1%) + barista FIRE) 去趨近FIRE狀態。
    但roughly speaking, 我亦agree你和小薯既一些見解, 如預留buffer, 或隨時間調整理財方向。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝Simon
      慢慢看同消化

      我不知道呢個exact 出處,反而根據S$P 由1958-2018,大概60年數據,得到平均增長8%
      4% withdraw
      4% 抗通脹

      https://duncaninvest.blogspot.com/2021/07/fire.html

      Delete
    2. 重有一段片, 喺Ben Felix十幾分鐘既video最後有節錄PWL capital班主持同Cedeburg既訪問, 喺rational reminder podcast揾到, 在此分享
      https://www.youtube.com/watch?v=411fKAh05pk

      Delete
    3. Ben Felix's video, 寫了follow up

      https://duncaninvest.blogspot.com/2023/06/fire4percent02.html

      Delete
  2. 謝謝分享呀,雖然我離財自還有超大一段距離,但間唔中都會諗收息股是否絶對合適作被動收入(而家以儲收息股為其中一個投資元素),不過要定期睇公司狀況作買入或賣出。雖然如此,仍然努力儲股中。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝Ken
      是否收息,永遠不完的爭論
      我比較平常心睇
      價值投資hardcore係企業
      派息同唔派息,企業經營生意如何有乜關係?

      Delete
    2. 不派息
      都有條件
      視乎:
      1. 公司是否做好投資
      2. 投資者是否相信公司

      巴sir是價值投資代表
      佢買公司,派息係其中一個考慮
      偏偏巴郡從來不派息
      值得去思考

      Delete
  3. FIRE 4% 本身就有計通漲,但FIRE 4%本身無解釋升市跌市拉返穩,會唔會都O。
    FIRE 4% 本身就假設左每年固定回報=7-8%。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 同意
      又例如巴菲特年年平均回報20%,不只withdraw 4%, withdraw 10%冇問題
      4%是否成立係有一個context,之後再出文

      Delete

    2. https://duncaninvest.blogspot.com/2023/06/fire4percent02.html

      Delete

Post a Comment

Popular Posts